Veelgestelde Vragen

Wat zijn de bezorgkosten?-+

Bestellingen met een bestelwaarde van boven de € 1000,- worden gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de € 1000,- wordt een leveringskost van € 75 aangerekend.
Kleine artikelen worden per post verzonden tegen het geldende posttarief.

Hoe lang heb ik garantie op mijn meubelen?-+

Wij kunnen geen garantie bieden op het vertonen van haarscheurtjes en/of kleurverschillen ontstaan door verandering van temperatuur, vochtigheidsgraad en lichtinval. Worden niet beschouwd als gebrek in de conformiteit, zichtbaar of verborgen gebrek: lichte verschillen in de kleur, het verkleuren van het hout, textiel, vezelstoffen en leder, de werking van het hout of lichte verschillen in de afmetingen van het goed, voor zover deze vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen zijn, of volgens de gebruiken in de meubelsector algemeen aanvaard worden, of eigen zijn aan de gebruikte materialen.

Wat als het product onvolledig of beschadigd is?-+

Wanneer dit gebeurd kunt u contact opnemen met onze klantendienst zodat wij met een passende oplossing kunnen komen. Wij raden u aan om bij de levering of bij het afhalen uw bestelling te controleren op eventuele beschadigingen of onvolledige bestellingen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?-+

Om uw bestellingen via onze webshop te vervolledige kan u veilig betalen via uw eigen bank met Bancontact/MisterCash. Ook kan u in onze toonzaal betalen met uw bankkaart of contant. Wij bieden volgende betaalmogelijkheden aan:

Bancontact / Mr. Cash
Mastercard
Visa
Maestro
Ideal
Via overschrijving
Betalen in onze toonzaal (via de terminal of contant)

Wat is de retourtermijn?-+

Bij Living Essentials heeft u de mogelijkheid uw bestelling gratis in de originele verpakking te retourneren of te ruilen binnen de 14 dagen.

Hoe werkt het bestelproces?-+

Wanneer u een product heeft gevonden en u wilt deze bestellen gaat u als volgt te werk. U klikt op het winkelwagen icoontje of “In Winkelwagen" bij het betreffende product. Daarna kan u doorklikken naar het winkelwagentje met een overzicht waarin u uw bestelling kunt controleren en krijgt u de mogelijkheid om de aantallen te wijzigen. Wilt u uw bestelling afronden, klik dan op afrekenen. Vervolgens kunt u uw gegevens invullen om de bestelling af te ronden. Om de bestelling af te ronden kunt u de volgende stappen volgen:
 
Stap 1
 
Bij stap 1 vult u uw persoonlijke gegevens in. Vul deze zo compleet mogelijk in om uw bestelling zo snel mogelijk en probleemloos te laten verlopen. Indien gewenst kunt u uw bestelling op een ander adres laten leveren of zelf komen afhalen in onze fysieke winkel. Kies daarna de betalingsmethode van uw voorkeur (Mastercard, Visa, Bancontact, Maestro, Ideal of Bank Transfer)
 
Stap 2
 
Nadat u uw gewenste betalingsmethode hebt gekozen en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd kan u uw bestelling controleren en de bestelling plaatsen.